Thursday, August 20, 2009

pandemic panic!


Apa itu pandemic? dalam bahasa melayu - wabak! ye wabak... mmg panik. aku ada anak kecik 2 orang, bapak aku yang sakit ngan dah tua, mak aku yang dah tua. apa nak buat? tak ada ubat? takpe. kita cuba prevent. yang lain kita serah pada Yang Maha Kuasa. bukan ke pencegahan itu lebih baik dari perawatan.

start dua minggu lepas, member aku, neofishy ( sebenarnya senior aku kat asrama hi school dulu ) jual burger pon pakai protection mask beb. dia awal awal dah panik. aku baru nak panik start minggu lepas. hahaha




aku pon dah start pakai. tujuan utama = keselamatan. diulangi keselamatan. bukan arahan. nasib baik ada NIOSH protection mask N95. seminggu aku pakai. minggu depan tukar. kalu takde, pakai kain ijau 3 ply pon bleh. tapi boleh tahan 8 jam je la. takpe, modal sikit.



p/s : dah macam orang nak meracun dah...

No comments: