Tuesday, June 17, 2008

laptop aku yang disayangi


sekarang dah siap install ubuntu server kat laptop ngan gnome core yang aku edit sikit sikit. bleh play assault cube online... bleh chatting... ok la... ops... bukan ok tapi sangat best... aku totally dah menyampah ngan windows. tgk windows pon cuma mase repair pc orang. kat desktop tu aku letak gambar "blue screen of death" hehehe saje nak ejek member member yang malas nak configure linux. aku nyesal gak dari dulu tak nak try linux. tapi apa pun tu sumer ada hikmahnya.... gambo ni lepas aku install gnome screenshot.

cara nak dapatkan gnome screenshot bagi yang guna gnome-core aje:

code:
$ sudo apt-get install gnome-utils

dia ada 3 bende kat situ, dictionary, disk usage analyzer ngan screenshot.
cubalah install.. ada ape ape lagi aku update kat sini...

No comments: